staffedoggblogg

Alla inlägg under september 2019

Av Sofie Pettersson - 21 september 2019 19:44

Nu är vi där igen: Jag har för lite fritid! När man jobbar varje dag så känns det hela tiden som att man inte hinner med någonting. Nu håller vi dessutom på att planerar för badrummet som ska renoveras. Vi har börjat att åka och titta i olika butiker på kakel, klinker, inredning och sånt. Då går ju hela dagarna åt till det och det blir inget annat gjort. En positiv grej är att det känns som att fler butiker tillåter hund. Jag älskart!

Wille slipper vara ensam och han får social träning. Perfekt!

 

Wille är med och shoppar:

 

Nu känner man att vintern är på väg. Vi har redan haft en frostnatt. Som tur är hann jag plocka in massor av tomater dagen innan. De får mogna efter inne. Resten chansade jag och lät vara kvar i växthuset eftersom det skulle bli varmt igen. Förhoppningsvis klarade de sig, det ser så ut iallafall.

 

Wille fortsätter att vara snäll mot kaninen. Han är så duktig. Ibland tycker han att den blir lite äcklig och då går han där ifrån till kaninens stora besvikelse....

                                                           

Morgonmys innan jobbet:

 

Idag var det världens bästa väder. Det var så skönt ute, 20 grader varmt och frisk höstluft. Vi tog det lugnt på morgonen. Drack extra mycket kaffe och softade på tomten.  Jag och Wilson tränade lydnad en stund.

Sedan blev det en lång promenad med grannen och hennes schäfer.      

På eftemiddagen åkte vi och fortsatte rekandet för badrummet. Wille fick hänga med. 

Nu är han trött och nöjd och ligger bredvid här i soffan. Jag älskar verkligen lördagar!

 

 


Av Sofie Pettersson - 9 september 2019 20:25

Igår var det tävlingsdax. Mästarklass på Vallentuna bk. Det var samling 12.30 vilket var jätteskönt! Ibland har man tur....

                                                                

Tur med vädret hade vi faktiskt, med undantag för en rejäl regnskur. Dagens mästarbana var ganska svår. Det var mycket spring och klurigheter i början. Det var dock inte där vi samlade alla minuspoäng, utan det var på backande och lite annat...

Det blev inga bra poäng den här gången. Men det gör inget. Wille hade bra humör och det är det viktigaste.

Mina brorsor var med också så det blev en trevlig dag med fika.

 

Bästa Wille:

 

Förutom att tävla så har jag hunnit med massor i helgen. Häst, hund, kanin och grönsaksskörd som ska tas om hand..

 

Kaninen (Curt, Curre, Ninisen, El Niño eller vad han nu heter...) växer så det knakar:

 

Nu är vi inte anmälda till någon officiell tävling framöver. Däremot är det snart dax för KM både på Österåkers bk. och här på Roslagens bk.  och det tänkte jag vara med på. 

 

Redan måndag igen. Helgen var för kort som vanligt och man längtar redan till nästa!

                                                                     

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards