staffedoggblogg

Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Sofie Pettersson - 3 januari 2015 18:18

Imorgon är det dax för tävling. Som vanligt så kändes det som en bra idé just när man anmälde sig, men nu känns det inte lika roligt..... =)


Ser det som en nyttig träning för Wilson. Det kommer vara mycket störningar och i en annorlunda miljö. Jag har inga höga förväntningar alls. Tror inte att vi får ett kvalificerande resultat eftersom vi legat runt 70 poäng varje gång.


Idag har vi inte tränat alls. Vi har bara gjort roliga saker.

Började med att åka till skogen. Härligt grönt trots att det är januari.

Wilson:

Leia:

     

Lade varsit spår åt hundarna som fick ligga medans vi gick morgonpromenaden. Båda tyckte det var superkul och blev så glada när de hittade klövarna. Det är förvånansvärt lätt man tappar bort sitt eget spår. Jag tycker jag har koll, men icke!  Tur man har hundar att lita på som leder en fram till slutet.


Sele på, dax för lite jobb:

   

Wille gillar klöven. Hm...kolla blicken.. Gick inte att fånga honom något vidare på bild.Han blev för glad.

 

På eftermiddagen har vi gått vid runö. Gick först med båda hundarna, sedan fick Leia vänta i bilen när jag och Wilson gick en längre runda. Försöker få honom att göra av med all överskottsenergi tills imorgon.

 


Nu har jag förberett det mesta inför morgondagen. Klockan är ställd på 04.45(!) Vad har man gett sig in på?!


Packlista:

*viktiga papper: vaccinationsintyg,tävlingslicens,medlemsbevis

*gott godis

*pengar

*vatten+skål

*täcke till Wilson

*tävlingskoppel

*kamera

*fika


Förhoppningsvis har jag inte glömt något!

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards