staffedoggblogg

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Sofie Pettersson - 8 augusti 2014 20:48

Idag har varit en ganska lugn dag med skogspromenad och en runda längs kanalen. Det är verkligen fint där,men man bor så nära så man är för van..

 

Nu på kvällen åkte jag iväg till öbk för lite träning. Jag glömde bort att det ska vara tävlingar i helgen så det gick inte alls att träna för det var full fart med gräsklippning och banbygge. Istället tog jag en promenad till en gräsplan som ligger längre bort.

 

Idag tränade vi uteslutande på rallylydnad,och så fotgående då förstås. Jag tränar extra mycket på den här skylten när hunden ska sitta framför en,sedan ska man backa ett  steg-sitt,två steg-sitt,och tre steg-sitt. Det är fasen den svåraste skylten på hela rallyn. Jag fattar inte varför jag har sådana problem med den! Jag tar fel steg,för korta steg,vinglar bakåt osv. Irriterande. Men nu tycker jag iallafall att det går lite bättre.Skam den som ger sig!

 

Andra saker som jag får träna extra på är skyltarna när man ska svänga 270,och 360 grader. Jag har haft svårt att få med mig Wille i svängarna.Men nu inbillar jag mig faktiskt att det går bättre sen jag började med klossträningen. Om det nu bara är inbillning så gör det ingenting för det funkar!

   

Av Sofie Pettersson - 8 augusti 2014 08:55

Det är en bra början på dagen med en promenad i skogen. Då har djuren redan fått springa av sig ordentligt. Brukar småträna lite då och då. Håller ju på att lära Wilson "stå". Perfekt att träna på ute. Om jag stannar så kommer han alltid och sätter sig,och då brukar jag säga "stå" och sedan får han springa iväg.

Annars brukar jag be dem hoppa upp på stenar,leta godis i träd,eller leta godis i en sökruta,eller bara gå utan att göra någonting! Hur som helst så älskar jag skogen!

                                                  
                                                  
                          

Det finns faktiskt en sak som är bra med att bo i lägenhet,och inte bo på landet,och det är socialträningen som hundarna får gratis varje dag. Det tänker man kanske inte på.Men en hund som bara är van att gå i skogen måste också träna på att vara bland folk och trafik,annars blir det jobbigt att ha med sig hunden.

Jag försöker ta med hundarna så mycket som möjligt. De är lättsamma att ha med sig för det mesta. Skönt tycker jag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards