staffedoggblogg

Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Sofie Pettersson - 26 augusti 2014 19:46

Idag har det varit grått och regnat hela dagen. Inte alls kul med andra ord.

Jag som hade planerat att ta med mig djuren ut i skogen och plocka kantareller idag när jag hade en "ledig" kväll. Har sett jättemycket svamp, men har inte haft tid att plocka än... Men så blev det inte!

Visst har vi varit ute och gått ett antal kilometer ändå, men varken vi eller hundarna tycker det är speciellt kul i detta väder. Istället har vi aktiverat oss lite inomhus. Har bockat av ett par av punkterna på veckans checklista. =)

 

*Klosstränat: Jajjamen! Det var inga problem även om vi inte gjort det på ett tag. De flyttar runt åt båda håll på klossen utan större problem Lite svårare åt höger dock.

 

*Hundvårdat: Yes. Trots att jag har klippt Leias klor en gång i  veckan i 7 år så försöker hon alltid smita undan varje gång iallafall. Gömmer sig,  låtsas vara lam, osv... =) Hon ger visst aldrig upp!

 

*Tränat lite på att backa med Leia. Går sådär... hon vill gärna sätta sig ner. Måste ändra lite taktik.

 

Förutom det har vi tränat lite "självkontroll" också.Typ ligga med godisar på tassarna och sånt. Det var allt för länge sedan.

Känner mig rätt nöjd med det idag. Det får duga!

 

Rolig belöning när man varit duktig: öppna kartonger med godis i. Mindre kul att städa upp..

   

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards