staffedoggblogg

Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av Sofie Pettersson - 23 augusti 2014 15:00

Imorse när jag var ute på morgonpromenad i skogen  hände något som jag tycker sker lite för ofta. En lös hund springer fram till mina hundar.

Det är ingen fara med Leia, men Wilson gillar inte att bli påsprungen av främlingar.  Det spelar ingen roll att hunden var snäll, han blir så stressad så han tänker inte i de banorna.

Det gick bra iallafall. Jag och kvinnan med den lösa hunden stod kvar och pratade en stund, jag tror det är bäst för Wille. Då kan han sitta och lugna ner sig och så slutar incidenten lite positivt iallafall.

Det är synd, för varje gång som det händer så blir det ett bakslag i våran träning. Vi tränar ju jättemycket på att vara runt en massa hundar och är med på hundträffar osv. Wilson har ju gjort stora framsteg, men att lösa okända hundar springer fram till honom kommer han aldrig tycka är kul.

Synd att folk inte har bättre koll. Koppla era olydiga hundar! Även om eran hund är snäll så kan det förstöra mycket för någon annan... Jag vet inte hur många gånger jag har hört: " oj han har aldrig gjort så där förut" ! Nä, nä det betyder snarare: "oops he did it again" !

 

Imorgon är det äntligen dax för aglitykurs  igen! Vi vilar oss i form idag, så det blir bara promenader.

Tränade igår på klubben. Mest agility, men också lite lydnad. Balansträning också. Allt gick bra.

 

Wilson tränar balans på skogspromenaden:

   

En FÖR lång promenad med en FÖR hungrig matte. Då blev det till att svänga in på statoil och köpa en korv. Vem vill smaka?

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards