staffedoggblogg

Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Sofie Pettersson - 20 augusti 2014 21:05

Ikväll har jag och Susanne varit och tränat på öbk. Det var skott-träning först  vid 18.30 men den var inte jag med på eftersom Leia är skotträdd. Susanne var med och tränade med sin rottis Axa. Jag åkte dit när de var klara istället.När jag väntade så tränade jag lydnad. Det var mycket folk och hundar på klubben idag. Bra med mycket störningar!

Båda hundarna uppförde sig bra och tittade inte alls mycket på andra.

 

När Susanne var klar så fick vi låna de riktiga skyltarna till rallylydnaden. Vi gjorde tre banor som vi tränade på.

Hundarna blir nästan FÖR glada  av rallylydnaden. Som vanligt så glömde vi värma upp dem ordentligt... Får inte glömma bort det på tävlingen! Hunden måste vara med på noterna,annars kommer det inte gå bra alls!

Wilson blir så uppspelt så han klapprar med tänderna och fnyser. =)

Jag är nervös! Hur ska det gå?  Man kommer antagligen skämma ut sig totalt. Sist jag kollade var det minst 20 startande i våran klass. Tur att man har två hundar, då kanske det går bra med den ena iallafall...

 

Efter rallyn körde vi inkallning med störning. Det gick bra.
 Sedan var det dags att sluta träna för då hade vi hållt på i över en timme. Alla nöjda och glada!

  

Finaste Leia:

 

Av Sofie Pettersson - 20 augusti 2014 06:30

Både Leia och Wilson kommer ju ifrån "Hundar utan hem", en organisation som omplacerar hundar i sverige.

Då och då skickar vi en hälsning dit för att berätta hur hundarna mår, bifogar några bider osv. Det gjorde jag här om dagen, sedan mailade de mig och frågade om de fick publicera hälsningen på facebook-sidan.

På bara ett par dagar har min hälsning+bilder fått över 400 likes och massa fina kommetarer. Man blir ju jätteglad och lite rörd också! Kul att det finns så många som gillar vad man gör.

Det är bra att det finns sådana organisationer tycker jag.


Ikväll blir det lydnadsträning för hela slanten! Varit lite lat i två dagar så nu är det bara att köra på!

Om det är ledigt på agilitybanan ska jag passa på att träna lite slalom också. Jag tycker det är bra att avsluta lydnadsträningen med att ta lite agility om det går. Då blir hundarna glada och det blir ett positivt avslut!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards