staffedoggblogg

Alla inlägg under augusti 2014

Av Sofie Pettersson - 3 augusti 2014 16:17

Det fick bli simträning idag också.Det är bra motion,och man får passa på så länge det går. Idag blev det inte i havet utan vid domarudden.Det var så varmt i vattnet så till och med jag simmade en sväng. Efteråt så blev det en 5 km. promenad i spåret.

 

Annars har jag börjat lite med klossträningen idag som planerat. Två korta pass,men inte med klicker som jag först tänkte.Det var lättare utan.

 

Av Sofie Pettersson - 3 augusti 2014 09:08

Vaknade i natt av ett hemskt åskoväder!Det var riktigt läskigt faktiskt.När jag inte kunde somna om så låg jag och tänkte vad skönt det skulle vara med dåligt väder en dag!

Nu har det varit varmt i flera veckor i sträck.Som tur är har jag semester,men varken jag eller hundarna orkar inte göra någonting.

Vi har massor med saker att träna på.En sak som jag ska börja med är "bakdelskontroll". Det är för att vi ska få till bättre ingångar och vändningar i lydnaden och rallyn. Jag har tänkt att köra så kallad "klossträning" med klicker.

Har kikat runt lite på nätet hur man gör och det verkar vara ett bra sätt. Hunden ska alltså stå med framtassarna på en kloss(jag hade tänkt använda en tjock bok) sedan lär man hunden att flytta bakdelen åt olika håll. Vi kommer lixom aldrig igång med träningarna om det är 30 grader varmt varje dag,och jag kan ju inte spara alla moment att lära in tills i vinter!

 

Av Sofie Pettersson - 2 augusti 2014 20:47

Idag har vi mest tagit det lugnt.Började med en ganska tidig morgonpromenad innan det blir för varmt. Eftermiddagen spenderade vi på stranden idag också.Uppskattat av hundarna som gillar att bada.Speciellt Wilson älskar att simma. Han är inte så bra på det men det förstår han inte själv.Han bara kastar sig i helt utan hämningar. Leia däremot tar det lugnare och släpper inte tassarna från botten i onödan...

Hundarna har fått ha två lugna dagar nu för att återhämta sig efter veckans tidigare aktiviteter som innehöll bla. rallylydnadsträningar och agilitykurs.

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards